Wednesday, May 27, 2015

Redang Part 3 : Day 3

3rd day, pagi-pagi lagi dah bangun sebab lapar. Haha. Tak habis-habis lapar. Siap-siap dan terus ke tempat makan. Pagi ni breakfast nasi lemak uolsss. Lepas je amik nasi lemak, kebetulan port kat luar yang mengadap laut kosong, terus aku cepat-cepat cop meja tu. Tak sampaai 5 minit hujan turun mencurah-curah. Memang lebat. Sama macam pagi semalam. Memang musim dia kot hujan pagi-pagi. Sambil breakfast, sambil menatap hujan, air laut yang bergelora. Sama macam hati aku sebab kejap lagi dah nak check out. Bila check out maknanya kena balik. Bila balik maknanya kena back to reality. :(

Breakfast kami

Hujan di pagi hari

Bila hujan dah reda sikit, hubby ajak aku naik atas bukit semalam. Sebabnya gambar semalam kan gelap. Tak puas hati agaknya. Panjat la kejap. Tengok pemandangan laut yang indah terbentang luas, sambil snap gambar dan selfie sikit-sikit. Errrr sikit ke? Hihi

Gambar curi. Tak readyyyy wehhh

We-fie

Turun dari bukit tu, hubby nak snorkeling lagi kat port petang semalam. Tak puas la tu. Hehe. Aku tak berapa suka snorkeling kat sini sebab banyak batu karang mati kat gigi air tu. Sakit kaki bila pijak. Hubby snorkeling sorang-sorang. Aku dok tepi je tunggu sambil snap gambar.

Awan masih mendung lagi
Snorkeling sorang-sorang

Dah cerah
Dah puas snorkeling, balik ke bilik, siap-siap nak check out. Feri jam 11.00 pagi. So, jalan-jalan dulu sikit snap gambar lagi before balik.

Naik buggy beramai-ramai

Selamat tinggal, Redang!

Dah sampai Jeti Syahbandar

Sampai je kat jeti, terus pergi Pasar Payang sebab hati tak keruan asyik teringatkan batik crepe hari tu. Pikir panjang sebab harga RM300+ (lagi mahal dari pakej Redang, hahaha). Tapi dah nama pun batik crepe memang la harga cenggitu kan. Redho je la. Bila pergi balik kedai tu, nasib baikkkkk.. Batik crepe yang aku nak tu masih ada lagi. Risau gak kot ada orang beli pulak. Aku ni bukan boleh kalau dah beria nak, bila takde rasa nak marah je. Perangai ntah hape-hape. Hihi. Lepas aku paksa dia tawar-menawar, dapat la RM250. Jadik la. Lepas tu pegi cari kain untuk mak dan MIL pulak. SIL aku pun kirim kain. Dah setel kat Pasar Payang, kawan hubby datang amik. Bawak pegi makan dan jalan-jalan sementara petang.

Harus la list tempat makan aku panjang berjela, tapi sikit je pun yang sempat pegi. Ni salah satu. Nasi Ayam Hainan Batu Buruk. Kedai ni kat foodcourt Batu Buruk. Aku duduk kedai lain sebab kedai tu penuh. Tapi kat kedai ni pun, bila duduk je dia datang amik order terus tanya nak nasi ayam ke. Kedai ni salah satu tempat makan yang famous kat Terengganu ni. Memang sentiasa ramai orang. Komen aku, ok la nasi ayam dia tapi sambal masam sikit... Ke memang nasi ayam hainan sambal dia masam? Ntah, aku tau makan jek. :)

Nasi Ayam Hainan Batu Buruk

Lepas tu, kitorang ke Pantai Teluk Ketapang. Nak try goreng tepung kat sini pulak. Kwn hubby bawak ke sini. D'Coconut Cafe. Kedai ni paling hujung kalau kat Pantai Teluk Ketapang.

Pisang goreng dan sotong goreng tepung. Sedap. Aku lagi suka goreng tepung kat sini dari Pok Nong. Sorry Pok Nong's fansss. Hehe

Singgah kejap naik kete kuda. Tak pernah naik engkoooooo! Bila lagi nak feeling-feeling Cinderella. Kahkahkah #akuyangperasankauyangpanasdahkenapa

Hubby suruh bergambar dengan kuda tapi aku takut kuda tu terajang. Harus la I berdiri jauh-jauh. Kikiki

Ni lah kawan hubby yang baik hati melayan kami sepanjang di KT. Tq Deli!

Sebelum ke airport, aku nak membeli benda 'wajib' kalau ke Terengganu. Apa lagi, kepok lekor la. Mula-mula nak beli kepok lekor BTB (Bukit Tok Beng) sebab ada kepok lekor cheese tapi rupanya diorang tutup sebab Hari Keputeraan Sultan Terengganu. Cuti umum untuk Terengganu. Akhirnya pergi beli kat tempat lain. Tak silap aku kat 007 Kuala Ibai kot. Not bad jugak. Hihi. Dah siap beli, terus ke airport.

Bye TERENGGANU.

Xoxo,

1. aku pun sedih bila ko dah balik. chewah.tapi tak menahan lepas ni ada trip lagi.. gedikslah kau! i is jeles okay... nak pergi pantaiiiii... T_T

1. pompuan gediks mmg mcm tu.. ko tu aku ajak xmo pegi. hahahaha.. jommmm laaa. sempat lg ni