Thursday, December 31, 2009

lamanya tak update blog....

lamanya aku tak update blog ni... yelah baru berjinak-jinak dgn dunia blogging ni, kebizian maha hebat melanda... busy dengan wedding preparation... sangat susah hokehhh nak kawen ni... barang-barang hantaran memang aku dah start beli dari awal tahun 2009 ni lagi (sebab dah tergediks-gediks nak kawen... hehe)... so, barang-barang hantaran aku beli sikit-sikit... yang paling best dalam bulan 6 or 7 ada armani warehouse sale @ park royal hotel... setelah puas memujuk-mujuk mr boyfriend, pagi-pagi kul 9 aku dah kuar umah menuju ke park royal hotel... sampai-sampai kat sana... jeng jeng jeng...

huhhhhh.... queue sgt panjanggggggggg...... pesal la derang sume ni datang lagik awal dari aku... ingatkan aku yang paling awal.. haha.. dalam setengah jam aku queue, tibalah giliran aku. dengan senyum kambing dan hidung yg kembang kempis (sebab turn aku dah sampai) aku masuk kat ballroom tu... ya ampunnnnn.... apesal ramai orang lagik dalam ni.. derang ni takmo balik umah ke... grrrrrrr...
actually aku sebenarnya plan nak beli make up for hantaran... setelah berhempas pulas menyelit-nyelit dan ditolak-tolak, aku berjaya jugak grab giorgio armani make up... akhirnya, aku keluar dengan senyuman yang puas.. aku dapat apa yang aku nak.. GA make up - 3 eye shadow, 2 lipstick, 1 lipliner, 1 eye powder, 1 mascara, 1 nail polish (sape nak sila mintak ngan aku), 1 pallette phyton collection, 1 blusher & make up bag GA... believe it or not... it's just cost me RM400.. actually the real price almost 1K... lucky me sebab my friend bagitau pasal warehouse sale ni...

pallette phyton collection


GA as hantaran

hmmm... dah setel pasal hantaran sume, aku mencari butik for my wedding pulak.. actually tak survey pun tempat lain sebab dah terpaut ngan ari wedding couture... so, g jumpa ari to discuss about my wedding.. theme kaler weddingku ialah black-shocking pink.. so, decide nak pakai gown chiffon putih.. kebetulan ari memang buat baju baru so aku tak perlu tambah duit la.. berulang-alik ke rumah ari for 3 months before my wedding.. penat tapi sangat puassss... in the same time, aku busy survey canopy.. last-last lepas survey 2,3 tempat, aku amik canopy dengan accerevent, rawang.. susahnya sebab aku nak scallop dan reben hitam & shocking pink.. banyak tempat yang aku tanya takde scallop & reben hitam... so confirm dgn accerevent..

katering pulak mak & ayah yang uruskan.. jiran aku gak... seri ulik katering.. 3 jenis nasi, ayam goreng, daging, sambal sotong, pajeri nenas, cendol, air, buah-buahan, pelayan, lauk pengantin sume... RM8 per head... hehe... memang murah tapi kalau orang lain tak dapat la harga macam ni... hehe..... photographer aku amik photographer idamanku... allod... upah hantaran ngan kak wanie.. RM65 per dulang.. FF lagik... sangat puas ati sebab kak wanie berjaya buat hantaranku dengan jayanya dan memang exactly macam yang aku nak.. bekas telur aku ialah bekas songket yang dibeli di bandung.. sangattttttttttttt la murahnya kalau nak compare ngan kat sini... paling murah aku tengok kat sini dalam RM2.50 per pcs.. tapi aku beli ngan harga yang sukar dipercayai... 40 sen saje okayyy... hmmm panjangnya entry aku...hikhik

No comments:

Post a Comment