Friday, December 30, 2011

Phuket :: Part 2 ::

Dah bersawang blog saya ni sementara nak tunggu sambungan citer Phuket. Masa banyak tapi mood takde. Hehe. Sekarang mood dah ada. Nak update blog sampai lebam. Sambung citer untuk 2nd day di Phuket. Hari yang sangat pack.

Pakej Phi Phi Island saya dah beli masa 1st day sampai. So travel agent tu dah tulis akan pick up dalam kul 7.00 - 7.15 pagi. Ada citer suspen masa ni. Saya terjaga (tgk jam kat hp baru pukul 4 pagi waktu Malaysia). So masa tu dalam ati ni, alahhh baru pukul 3 lebih. Hubby masih lena lagi. So kita bukak fb dulu. Masa ni memang bising kat bawah hotel tu. Bunyi orang bercakap, wat keje la, bising sangat. Saya pulak dok pikir diorang ni tak reti nak tido ke or atleast wat keje slow2, kan time orang tido ni. Then tiba-tiba rasa nak bbm my niece kat kl. Saya bbm, my niece reply. Saya tanya dia tak tido ke. Dia jawab - dah pagi la maksu, mesti la bangun nakg skool. Saya memang menggelupur gila masa ni. Baru teringat my hp teroff smlm. Lama baru on blk and jam tu dah silap sebab lupa nak betulkan masa dia.

Uwaaaaa.. Cepat-cepat capai hp hubby. Tengok dah kul 6 lebih rupanya. Cepat-cepat siap, kejut hubby. Saya siap betul-betul pukul 7. Takut sangat-sangat if driver tu dah datang n tengok kiterang takde ke, dia dah tinggalkan kami ke.. Then saya turun dulu. Nasib baik la driver tu datang 7.15 pagi, so sempat la kami. Hehe.. Saya terfikir, if tadi saya tak bbm my niece tu, memang smpai ke sudah la tak sedar jam tu salah . Patut la mata ni memang dah segar n takmo tido lagi... Hikhikhik.

So, driver datang pick up, kami menuju ke jeti untuk naik feri ke phi phi island. Saya suggestkan kawan-kawan yg nak ke Phi Phi Island, better naik speed boat sebab feri tak dapat bawak detail sangat tempat-tempat yang ada sekitar tu (e.g : maya bay, viking cave etc). If naik feri kita cuma tengok dari jauh, snap pic gitu-gitu aje. Yang saya ni sebab takut, ingatkan speed boat yg kecik tu, yang muat tak sampai 10 orang. Rupenya speed boat dia besar, boleh muat dalam 30 orang gitu. Kami naik feri kat tingkat 3 - aras paling atas n open takde bumbung, feeling-feeling macam omputeh kekdahnya nak berjemur. Haha.

Suasana dalam feri...

Maya Bay

Viking Cave.. Tengok dari jauh je sebab feri takleh masuk. If naik speedboat boleh pergi dekat dan masuk bawah cave tu.

Saya. Hehehe.

Saya dan Cinta Hati. Heeeee..

Stop kejap untuk snorkeling di Monkey Beach. Semua tengah bersiap-sedia nak snorkeling. Saya? Hehe.. Tukang amik gambar and jaga beg. Hubby sorang je snorkeling.

Snorkeling Time!!!

Phi Phi Pier

Welcome to Phi Phi Pier peeps!

Lunch di PP Princess

Dalam pukul 2.10 petang, kami kena berkumpul balik kat feri. Jam 2.30 petang feri start bertolak balik. Insya Allah kalau ada rezeki lagi ke phuket, memang saya nak naik speedboat pulak ke Phi Phi Island ni. Hehe.

Kami sampai dalam pukul 4 petang. Tunggu pulak penumpang lain yang naik 1 van dengan kami. Jem sket la masa nak balik ni. Kami pulak rush nak ke Phuket Fantasea lepas ni. Driver tu akan pick up jam 6.15 - 6.30 petang gitu. Sampai hotel dalam pukul 5 lebih. Rehat kejap, bersiap pulak nak ke Phuket Fantasea..


Welcome to Phuket Fantasea...

Sayangnya kamera tak boleh bawak masuk. Kena tinggalkan kat sini la dulu.

Nak berjalan ke show teater tu agak jauh jugak la. Nak-nak kita ni nak cepat kan, laaagi la rasa jauh. Tapi apa-apa pun show kat Phuket Fantasea ni memang first class. Best sangat-sangat. Patut la kawan-kawan forum Cari suggest sangat-sangat pergi tengok show ni. Kami masuk show dah start dalam 5 minit. Lepas 1 1/2 jam, show pun habis. Then g amik kamera. Perut memang dah lapar sangat, cepat-cepat ajak hubby terus ke The Golden Kinnaree Buffet Restaurant, tunjukkan je pas masuk kita. Nanti diorg akan bagitau no meja dan tunjukkan section halal. Overall agak sedap jugak makanan kat sini especially kuah kari. Sedappp...





Lepas makan baru senang ati nak berposing. Hehehe.

Jam 10.30 malam kami dah keluar. Driver pun dah tunggu. So, kami dah puas snap pic, pergi la tunggu dalam van. Lepas tu 1 couple dari Russia pun dah tunggu. Then datang pulak 1 guy dr Australia, dengan gf thai dia. Hehe. Kami sempat la berborak dengan couple Russia dan Australian guy tu. Russia tu boleh tak tau Malaysia kat mana. Uwaaaaaa.... Puas dok explain kat dia. Patut la diorang pelik sangat bila kami kata kami datang 3 hari je. Diorang datang for honeymoon. 3 weeks yoooo. Lepas tu baru Australian guy tu menyampuk. I loooooove Kuala Lumpur. Love love.. Kuala Lumpur nice. Nice people, Petronas Tower...bla bla bla... Bangga kejap. Hikhik. Sampai je hotel, mandi and terus tido. Zzzzzzzzzzzzzzzzz...

No comments:

Post a Comment