Thursday, June 25, 2015

DOUBLE A CAFE

Seminggu sebelum puasa hari tu aku dan hubby sempat menyinggah ke Double A Cafe ni. 2, 3 minggu dah terliur dengan kek-kek kat situ. Terjebak lepas tengok sis @Grungeee upload pic. Segala dessert dan kek ni memang kelemahan aku. Hihi.

Masa aku sampai, Double A ni baru nak buka. Terus je aku duduk kat meja paling belakang. Lepas tu pergi balik ke kaunter tengok-tengok kek yang ada. Sedihhhhnya Chocolate With Salted Caramel Cake yang aku nakkkkkkk sangat takde la pulak masa tu. Sobsobsob. Aiman, owner Double A Cafe ni suggestkan kek mana yang aku patut cuba dan air apa yang sedap. Siap cerita lagi macamana cara diorang buat Creme Brulee Latte tu. Sorang lagi owner, Alia, wife Aiman takde masa ni. Nama cafe ni kira nama diorang berdua lah. AimanAlia. Double A. 

Double A Cafe ni, diorang kumpulkan beberapa signature dessert atau kek dari penjual-penjual kek yang famous di Instagram. Antaranya @cakejalantiung, @gateauxlicious, @gulabakery, @thatlastslice, @thekitchenguardian, @sugarpods, @frostandflourish. 

Ok, aku decide nak try Nutella Strawberry Cake (RM16), Nutella Tart (RM14), Ice Shaken Lychee Tea (RM11) dan Creme Brulee Latte (RM11). Lepas tu tapaukan Mango Cheese Madness (RM16) untuk kawan aku. Semuanya pada aku sedappppppp. Tapi aku still frust sebab tak dapat Chocolate With Salted Caramel Cake. Uwaaaaaaa.... Lagi 1 kek diorang yang nampak sedap, Cheese! Bedebah pun takde. Jangan terkejut ye. Nama je ganas. Hehehe..

Kalau korang 'teringin' nak pergi ke Double A Cafe ni, ni alamatnya :

Double A Cafe
E-1-3, Pacific Place Commercial Centre,
Jalan PJU 1A/4, Ara Damansara

IG : @doubleacafe


 Operation Hours

 Harus letak dulu kek yang aku dambakan, Chocolate With Salted Caramel Cake :(

 Takde signboard lagi masa aku pegi


 Konsep 'minimalist' dan 'modern'

 L-R : Ice Shaken Lychee Tea (WAJIB TRY!), Creme Brulee Latte, Nutella Tart, Nutella Strawberry Cake

Tapau cake ni. Tapi lupa pulak nak snap

 Ni rupa Mango Cheese Madness

Cheese! Bedebah

** Credit some pictures to IG Double A Cafe. Check it out!

Xoxo,

2 comments: