Thursday, January 05, 2012

Surprise!!!

Yeah... Lepas 2 bulan baru nak update pasal surprise birthday untuk hubby. Kami balik dari Phuket malam 22 Oktober 2011, sampai kat LCCT dalam pukul 12 tengah malam 23 Oktober which is birthday hubby yang ke-29.

Saya dah plan senyap2 nak buat birthday untuk hubby. Jusr jemput kawan-kawan rapat je. X ramai pun, dalam 10 orang gitu. Punya la susah (kononnya) nak decide either nak buat di Fullhouse or Delicious (http://www.thedeliciousgroup.com/). Last-last saya pilih Delicious Dua Residency sebab gedik nak makan Mascarpone Pesto Chicken. Yummeh!

Memang pack sangat hari ahad tu. Hubby keja shift siang. So dia balik dalam pukul 7 malam. Pagi tu mak ajak pegi kenduri kahwin pulak kat Melaka. Kalau nak diikutkan penat gak baru sampai umah pukul 2 pagi kan. Tapi ikutkan je la. Hehe. Before pegi Melaka tu, saya dah balut siap-siap hadiah untuk hubby. Then, deco kad sket. Lepas tu, siapkan belon yang saya order online. Gediks lebih nak belon-belon bagai. Hikhik. Kek pulak, ada citer sedih. Saya dah plan nak kek MU (hubby die hard fan MU. Hehe..) tapi kak Jun http://edalinascakehousess.blogspot.com/ cirit birit pulak balik dari Phuket. So tak dapat la nak buatkan kek tu.

Balik dari Melaka pukul 4 petang. Rehat kejap. Pukul 6 lebih saya n Liz (my bff) keluar dari rumah ke KLCC. Nak pegi masukkan gas belon kat Memory Lane, then nak carik kek last minute. Dapat la kek kat KLCC tu. Beli yang kecik je. RM30 tapi sedappppp. Hehe. Liz tunggu je dalam kereta. Sambil tu amik Adi (bf Liz) skali. Lepas tu jumpa dengan Aimee n Azli dan gerak ke Delicious. Dah dekat je ngan KLCC tu.

Tapi kan, boleh pulak hubby call pukul 7 tu bagitau dia balik lambat sebab nak pegi tengok bola MU lawan mana ntah. Saya terkedu kejap. Sume preparation dah buat. Reservation kat Delicious pun dah buat. Tapi if birthday boy tak datang, apakah maknanya. Sedih.... Nasib baik gak idea menipu cepat je datang. Hikhik. Saya call hubby bagitau mintak tolong amikkan pass kerja saya kat Liz. Sebab Liz lupa nak bagi saya n dia cuti esoknya. Saya bagitau memang urgent sangat. Liz tunggu kat area Delicious tu. Part tu Liz la kena main peranan. Dia call hubby n suruh hubby datang before pukul 8.30 malam sebab dia nak gerak ke Genting. Hehehe. Idea spontan ni. Last-last hubby setuju g amik tapi dia memang marah gila dengan saya sebab tak dapat tengok bola ngan kawan-kawan dia. Hikhik.

Sampai Delicious dah dekat pukul 8 malam. Saya n Amy naik atas dulu cek tempat. Adi n Azli parking kereta kat bawah. Liz kat depan tunggu hubby saya. Sambil tu saya online dengan Liz kat hp nak tau hubby dah sampai ke belum. Okay. Sume berjalan lancar seperti dirancang. Hubby sampai Liz ajak naik atas kononnya pass saya tu ada kat Adi. Saya dah siap pasang lilin. Tengok-tengok diorang datang dari depan. Hubby memang terkejut abis. Tak sangka saya buat surprise birthday untuk dia. Bila saya tanya, dia kata memang tak pikir apa-apa, memang dia tak dapat tangkap langsung kenapa Liz ajak masuk Delicious tu. Hikhik. Menjadi la surprise kali ni.

Layan pic pulak la. Hehehe.


Baru sampai. Hubby masih terkejut. Hikhik.

birthday boy wif kad, hadiah & kek

kami ber6... thanks to my frenz.. ^_^

Okeh, 3 pic di atas kualiti amat la kurang sebab pakai hp cikai je. Hikhik. Jom tengok pulak gambar guna hadiah yang hubby baru dapat tadi. Hehe.


Hubby's 29th birthday & our 2nd anniversary. Love u so much!!!


Death by Iced Chocolate (yang tengah-tengah) adalah sangat Delicious!

Mascarpone Pesto Chicken

Classic Beef Lasagne

Confit Duck Red Curry with Lychee

Dah kenyang, apa lagiiiiiiiiiiiiiii.... Snap snap snap...








Baru nampak hadiah untuk hubby ^_^

No comments:

Post a Comment