Friday, January 06, 2012

8 Tahun Yang Membosankan!!!

Aah betul. Aku tak tipu. Jarang kot aku citer pasal hal opis kat dalam ni. Tapi dah tak tahan. Aku bosan dah sejak 8 tahun lepas (dari mula masuk kerja) sampai la sekarang aku masih di Jabatan yang sama, Department yang sama malah Unit yang sama. Korang dapat bayangkan tak kebosanan aku dengan opis ni. Hehe. Seriously memang dah bosan dengan rutin kerja yang tak mencabar minda apatah lagi mencabar keupayaan aku. Haha. Bajet hebat kan. Itu pun nasib baik lah sepanjang kerja ni bos aku sentiasa bertukar (ok, aku seorang Personal Assistant a.k.a Sexytery yang tak seksi). Kakakakaka...

Sepanjang 8 tahun ni, bos aku boleh dikatakan silih berganti. Setakat ni dah 8 bos pass baton jadik bos aku. Haha. Tapi takde la tiap-tiap tahun bertukar. Ada bos yang tak sampai setahun pun. Maklum la, badan beruniform kan. Harus la kena sentiasa ditukarkan. Kalau tak, ditakuti akan menggalakkan rasuah. Agaknya laa... So far bos-bos aku ialah 7 lelaki dan 1 perempuan. Luckily juga aku sentiasa dapat bos yang okay. Takde la strict sangat, takde la manja sangat, takde la mengada sangat, dan paling penting takde la panas baran sangat, asyik nak maki hamun je keja kau kan.

Tapi walaupun bos sekarang ni consider okay jugak, tapi aku dah bosan dengan suasana kerja yang membosankan. Tambahan pulak dengan officemate yang membosankan. Banyak kan perkataan bosan dalam ni. Hehe. Teringin rasanya nak mintak pertukaran ke tempat lain. Nak cuba suasana baru, bos baru, kawan-kawan baru, skop kerja baru, tempat kerja baru (aku boring bekerja di tempat yang agak hulu ni). Kikiki.

Tapi kan, sanggup ke aku amik risiko ek. Kalau dapat bos yang takde hati perut macam sesetengah kawan aku dapat tu, boleh ke aku bertahan? Tu la sebab utama sampai sekarang aku tak isi-isi lagi borang pertukaran. Wakakakaka. Maka, aku akan tetap di sini selagi aku tak ditukarkan. Korang pulak macamana ek? Ada tak sesapa yang rasa macam aku ni? Jom bincang. Hikhikhik....

Bersama 'partner in crime' aku.


No comments:

Post a Comment